U bent hier: Home > Klachtenprotocol / vertrouwenspersoon
Problemen?

Klachtenprotocol / vertrouwenspersoon

Maak het bespreekbaar!

Waar mensen samenwerken gaan dingen soms anders dan gewild. Bent u niet tevreden, zit u ergens mee? Veel kunnen we met een goed gesprek oplossen. Als er iets is, neem dan contact op met de leerkracht of de schoolleiding.

Bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school, zoals pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders en kinderen een beroep doen op de ondersteuning van de schooldirecteur.

De schooldirecteur ondersteunt bij het kiezen van de juiste route voor de afhandeling van de klacht. Komt u er met de school niet uit? Stichting Nije Gaast heeft een externe vertrouwenspersoon bij GGD Fryslân. Haar naam is: Anneke Westerhuis-Veenstra.

Haar contactgegevens zijn:
E-mail: a.veenstra@ggdfryslan.nl
Telefoon: 06 – 31 64 92 79

U kunt hier zaken rondom ongewenst gedrag/machtsmisbruik voorleggen. De vertrouwenspersoon handelt de klacht af volgens een vaste procedure. Zij behandelt alle zaken strikt vertrouwelijk. Hierdoor kan het kind en/of de ouder/verzorger vrijuit spreken.

Communicatie en informatie

Een goed contact tussen de ouders en de school is een wezenlijk onderdeel van het onderwijsleerproces. Bovendien hebben de ouders van de leerlingen recht op zoveel mogelijk informatie wat betreft hun kinderen. Een goed contact komt van twee kanten. Dit kan in de Nederlandse taal, maar ook het Fries is geen probleem. Wij stellen het op prijs dat de ouders contact opnemen met de school als er iets is. U mag er op rekenen dat wij dat ook zullen doen. Elke maand verschijnt het informatieblad “It Finsterke”. Hierin staan allerlei wetenswaardigheden. Zo wordt u op de hoogte gehouden van de actuele zaken op school. Finsterke zomervakantie 2024