U bent hier: Home > Klachtenprotocol / vertrouwenspersoon
Problemen?

Klachtenprotocol / vertrouwenspersoon

Maak het bespreekbaar!

Waar mensen samenwerken gaan dingen soms anders dan gewild. Bent u niet tevreden, zit u ergens mee? Veel kunnen we met een goed gesprek oplossen. Als er iets is, neem dan contact op met de leerkracht of de schoolleiding.

Bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school, zoals pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders en kinderen ook een beroep doen op de ondersteuning van de schooldirecteur.

De schooldirecteur ondersteunt bij het kiezen van de juiste route voor de afhandeling van de klacht. Komt u er met de school niet uit? Stichting Nije Gaast heeft een externe vertrouwenspersoon bij GGD Fryslân. Haar naam is: Anneke Westerhuis-Veenstra.

Haar contactgegevens zijn:
E-mail: a.veenstra@ggdfryslan.nl
Telefoon: 06 – 31 64 92 79

U kunt hier zaken rondom ongewenst gedrag/machtsmisbruik voorleggen. De vertrouwenspersoon handelt de klacht af volgens een vaste procedure. Zij behandelt alle zaken strikt vertrouwelijk. Hierdoor kan het kind en/of de ouder/verzorger vrijuit spreken.

Communicatie en informatie

Wij maken gebruik van de ouderapp Parro om ouders/verzorgers handig en snel te informeren. Als uw kind op onze school ingeschreven wordt, ontvangt u een activatiemail + koppelcode en krijgt u toegang tot deze besloten gebruikersgroep. Alleen ouders en leerkrachten hebben toegang. Wij gebruiken de Parro-app o.a. voor nieuwsberichten, uitnodigingen voor gesprekken, het delen van foto’s van activiteiten, het voeren van 1 op 1 gesprekken. Ook kunt u uw privacy voorkeuren (AVG) instellen via Parro.