U bent hier: Home > Kernwaarden
Onze visie

Kernwaarden

Waar we voor staan

Wij zijn een leefgemeenschap waarbinnen leren en creativiteit belangrijke items zijn. Daarnaast vinden wij ook zelfvertrouwen, zelfkennis en positief gedrag belangrijk.

In een gemoedelijke sfeer en met korte lijntjes tussen personeel en ouders, gaan wij uw kind voorbereiden op zijn of haar toekomst.

Een breed spectrum aan vaardigheden

Kernwaarden zijn: mediawijsheid, autonomie, reflecteren, plannen en organiseren, milieubewustzijn, creatief denken, wereldwijs zijn en het aanleren van een onderzoekende houding. Wij bieden Engels en Frysk aan in alle groepen en hebben afspraken over het aanleren van de verschillende vaardigheden.

Meten is weten

Onze kwaliteit meten wij met regelmaat en daar waar het moet passen wij ons aanbod aan. Wij meten het welbevinden van de kinderen door gebruik te maken van vragenlijsten. Wij meten de tevredenheid van onze kinderen, ouders en het personeel om de paar jaar. Wij meten de vooruitgang van de resultaten. De resultaten meten wij niet alleen met de landelijk genormeerde toetsen, maar ook d.m.v. observatie en een portfolio.

Verlofregelingen voor kinderen

Vanaf de eerste schooldag volgend op de maand waarin uw kind 5 jaar wordt is uw kind leerplichtig. Onder normale omstandigheden is het voor alle kinderen belangrijk om zo regelmatig mogelijk op school te komen. Wij gaan er van uit dat u daar net zo over denkt en probeert om afspraken buiten schooltijd te regelen, Uiteraard lukt dat niet altijd.Verzuim bij ziekte is vanzelfsprekend. Wij verzoeken u dit ruim voor schooltijd door te geven zodat de betreffende leerkracht hiervan tijdig op de hoogte is. Soms is het niet anders mogelijk dan een afspraak te maken met de tandarts, dokter of andere 1e lijn zorgverleners onder schooltijd. Maar als het kan, wilt u dan zoveel mogelijk afspraken voor of na schooltijd (of in de vakanties) plannen? Graag van te voren een bericht naar de leerkracht van uw kind.Het komt steeds vaker voor, dat kinderen onder schooltijd naar een specialist gaan die geen spoedeisende hulp biedt bv. een orthodontist, fysiotherapeut of psycholoog. In principe kunnen we dit weigeren. Het betekent vaak dat een kind een hele morgen of middag niet op school is, waardoor extra instructie moet worden gegeven of werk moet worden ingehaald. Er kan natuurlijk altijd een uitzondering worden gemaakt. In overleg met de schooldirecteur kunt u dan (in principe alleen ’s middags) toestemming krijgen.