U bent hier: Home > Klachtenprotocol / vertrouwenspersoon
Problemen?

Klachtenprotocol / vertrouwenspersoon

Maak het bespreekbaar!

Waar mensen samenwerken gaan dingen soms anders dan gewild. Bent u niet tevreden, zit u ergens mee? Veel kunnen we met een goed gesprek oplossen. Als er iets is, neem dan contact op met de leerkracht of de schoolleiding.

Bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school, zoals pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders en kinderen ook een beroep doen op de ondersteuning van de schooldirecteur.

De schooldirecteur ondersteunt bij het kiezen van de juiste route voor de afhandeling van de klacht. Komt u er met de school niet uit? Stichting Nije Gaast heeft een externe vertrouwenspersoon bij GGD Fryslân. Haar naam is: Anneke Westerhuis-Veenstra.

Haar contactgegevens zijn:
E-mail: a.veenstra@ggdfryslan.nl
Telefoon: 06 – 31 64 92 79

U kunt hier zaken rondom ongewenst gedrag/machtsmisbruik voorleggen. De vertrouwenspersoon handelt de klacht af volgens een vaste procedure. Zij behandelt alle zaken strikt vertrouwelijk. Hierdoor kan het kind en/of de ouder/verzorger vrijuit spreken.

Communicatie en informatie

Wij zien onze school als een gemeenschap van leerlingen, ouders en leerkrachten. Wij gaan graag met u in gesprek over de ontwikkeling van uw kind en nodigen u ook van harte uit om te helpen bij activiteiten die op school plaatsvinden. Zo zorgen we er samen voor dat uw kind een fijne tijd heeft op De Barte! Wij houden u op de hoogte van de ontwikkeling van uw kind door middel van contactavonden en rapporten. Daarnaast gebruiken wij de Parro app om nieuws en foto’s te delen van uitjes en andere activiteiten. Praktische informatie krijgt u via de website en de maandelijkse nieuwsbrief. Ook sturen de leerkrachten regelmatig een Parro bericht wanneer dit nodig is.